Bouwproject The Post aan de Coolsingel in Rotterdam

Nieuws

20240402 113736

"gestaag verder omhoog!"

4 April 2024

De kraan is inmiddels opgehoogd, we zijn bezig met de kern van niveau 15 en de vloer van niveau 12. De gele veiligheidschermen zijn goed zichtbaar! Het eerste boogvormige GFRC-element is aangekomen en zal binnenkort gemonteerd worden.

20240304 132816

"steeds hoger !"

8 Maart 2024

De betonconstructie van de nieuwbouw van Post begint al aardig op hoogte te komen. Ook de gele veiligheidsschermen zijn inmiddels geinstalleerd. Volgende stap is nu, ook de kraan op bijpassende hoogte brengen.

BeemFlights Amvest POST december2023 01

"centrale kern"

22 December 2023

M.b.v. de hydraulische klimkist wordt hard gewerkt aan de centrale kern (met daarin het trappenhuis en de liftschachten) en de bijbehorende stabiliteitswanden. 

Picture1

"Klimkist"

10 November 2023

De betonnen kern met daarin de liftschachten en de trappenhuizen, wordt gerealiseerd m.b.v. een hydraulische klimkist. Deze is momenteel in opbouw.

BeemFlights Amvest POST Juli2023 07

 "tafelblad"

21 juli 2023

De "dubbele" tafelvloer, met een dikte van ruim 3 mtr, op ca. 21 mtr is volop in uitvoering. De hoeveelheid toegepaste wapening is aanzienlijk!

20230606 152124

opgaand betonwerk

9 juni 2023

Het opgaande betonwerk is in uitvoering, de wanden en kolommen van 6m+ tot 12m+ zijn inmiddels gestort. Ook zijn de tussenvloeren op 6m+ al gerealiseerd. Vanwege de bereikbaarheid worden grote hoeveelheden steigerwerk toegepast.

2023 05 03

Begane grond

5 mei 2023

De begane grondvloer is gestort en we zijn druk bezig met het opgaande betonwerk. De eerste wanden en kolommen op de begane grond zijn inmiddels al gereed. Er wordt veel wapening toegepast om de grote belastingen te kunnen afdragen.

Kelder

20 februari 2023

Sinds november 2022 is er veel werk verzet. Inmiddels is de keldervloer gestort, zijn de stempelramen verwijderd en is het opgaande betonwerk in uitvoering.

Stempelraam

9 november 2022

Inmiddels is er een stempelraam aangebracht en wordt de bouwkuip ontgraven. Dit zal dit eind november gereed zijn waarna de fundering gestort wordt. Tevens zal in november de eerste torenkraan worden geinstalleerd.

funderingspalen

14 oktober 2022

Inmiddels zijn de archeologen van BOOR begonnen met het voorzichtig blootleggen van de restanten van het Rotterdam uit de 17e eeuw

funderingspalen

30 september 2022

Vrijdag 30 september is de laatste van de 110 funderingspalen succesvol aangebracht. Ondertussen is gestart met het werk aan de fundaties voor de beide torenkranen.

funderingspalen

28 maart 2022

We zijn begonnen met het aanbrengen van de funderingspalen. Om zoveel mogelijk geluid -en trillingshinder te voorkomen worden de funderingspalen geboord in plaats van traditioneel geheid. Het aanbrengen van de funderingspalen duurt ongeveer 6 maanden.

damwanden bouwkuip

17 maart 2022

Op 17 maart zijn de laatste damwanden van de bouwkuip aangebracht. Helaas kregen we de rij planken aan de Rodezandzijde niet goed op diepte met de druktechniek en moesten we de planken traditioneel heien. 

Voortgang sloopwerkzaamheden

23 november 2021

De sloopwerkzaamheden zijn in volle gang en verlopen zeer voorspoedig. De vleugel van het oude postkantoor aan de Rodezand is er bijna tussenuitgeknipt. De sloopwerkzaamheden duren tot medio december 2021.

Bouwproject The Post toren aan de Coolsingel in Rotterdam

bouwterrein en bereikbaarheid

14 juli 2021

Om alle werkzaamheden veilig te kunnen uitvoeren is het noodzakelijk om de Rodezand (tussen de Meent en Stadhuisstraat) vanaf 16 augustus gedurende de gehele bouwperiode (ca. 4 jaar) af te sluiten voor doorgaand rijverkeer. 

Startsein The Post Bouw

14 juli 2021

Met een symbolische druk op de knop is op 14 juli officieel het startsein gegeven voor de realisatie van POST Rotterdam. De internationale ontwikkelaar Omnam Investment Group heeft de realisatie in handen gelegd van "The Post Bouw Joint-Venture": een combinatie van BESIX NL samen met Rizzani de Eccher. Vanaf 16 augustus gaan de handen echt uit de mouwen. En starten we met de voorbereidende werkzaamheden en het afsluiten van de Rodezand.